dimecres, 26 de desembre de 2012

CRÒNICA TROBADA MONT CARO 21, 22 i 23 de DESEMBRE

El passat cap de setmana del 21 fins al 23 de Desembre del 2012, joves de diferents llocs del bisbat de Tortosa ens vam reunir a la casa del patronat,  a Mont-Caro, per passar les últimes convivències de l’any junts.  La trobada, organitzada pel MJC (Moviment de Joves Cristians), portava el lema “Aprendre a Estimar: la sexualitat humana”.

El divendres a les 8 de la nit, ens vam trobar a la casa del patronat els 24 joves, monitors i mossèn Joan Guerola, que seria el que ens acompanyaria durant la trobada. Després de sopar vam començar amb una activitat, per a conèixer-nos. Tot seguit, vam jugar al Trivial, separats per els grups de la trobada, entre les quals trobavem preguntes sobre religió, actualitat, o alguna prova (piràmide humana,…). Per acabar el dia, i així anar a dormir, vam fer la pregaria de la nit.

El dia següent, després de la pregaria i l’esmorzar, mossèn Joan ens va fer una xerrada sobre el lema de la trobada. Una xerrada molt interessant i que els joves van mostrar molt d’interés. Després  vam marxar a fer una excursió muntanya amunt, passant per llocs veritablement bonics. Dos hores i mitja després arribàvem a la casa en molta gana. Poc després de descansar vam berenar i vam continuar parlant sobre la xerrada del matí, separats per grups, on molts dels joves explicaven als petits grups la seva opinió. Quan es va començar a fer fosc, vam pujar a la sala i vam veure la pel·lícula “Prueba de fuego”, la qual vam comentar després un breu treball en grups. Després de sopar tocava la gran gimcana. A les deu i mitja de la nit, quan tot era fosc, tocava als grups participar de diferents proves repartides pel bosc del voltant de la casa. Un total de 7 proves, i molts “sustos”, moments de por, i sobre tot moments d’unió de grup van ser els protagoniseas d’una gimcana molt animada i la qual va tenir un gran èxit. La pregària i una mica de temps lliure finalitzaven un dia molt complet.

El diumenge era el dia mes especial. Per una part, era el dia de l’Eucaristia i per l’altra era el dia de acabar la trobada i tornar tots cap als seus pobles i explicar l’experiència viscuda. Vam sortir cap a la Font del Mascà, on vam gravar amb l’ajuda dels joves, un LIPDUB. Un cop acabat i abans de dinar, vam celebrar l’Eucaristia. Sense donar-nos compte va arribar l’hora dels adéus, on ningú vol marxar. Tots es pregunten quan es la propera trobada per tornar a repetir…

Kenneth Algarra és un jove de la trobada i jove d'Amposta